Close

5. marec, 2019

Najpomembnejše rešitve za zdravje, izgled in dobro počutje, ki jih mora upoštevati vsaka ženska

Prvi je …

Poglej, ni tako enostavno. Če se sliši prelepo, da bi bilo res – verjetno je.

Če običajno nasedaš hitrim dietam, marketinškim trikom in iščeš bližnjice pri svojem zdravju, potem ta objava, in moj program ni zate.

Vsepovsod si navajena delati trdo, ko pa gre zate … Pa preprosto zmanjka časa, energije ali motivacije.

Če pogledamo situacijo od daleč, pravzaprav res ni zapleteno – in če že moram to strniti v TRI KORAKE, potem pa naj bo. Ker vem, da si zaslužiš več, sem izbrala celo ŠTIRI NAJPOMEMBNEJŠE:

  1. Najbolj pomembni aspekt boljšega zdravja, počutja in izgleda, daleč od vsega ostalega, daleč pred dodatki, treningom, in celo optimalno prehrano je kvaliteten spanec.

  2. Takoj za njim mu sledi kontrola tvojega odziva na stres, management stresa, tvoj življenjski stil.

  3. Tretja rešitev je zadostna in optimalna prehranska podpora.

  4. Šele na zadnjem mestu sledi uporaba pametno zastavljenega treninga namesto naključne rekreacije.

VSAKO USPEŠNO PREOBLIKOVANJE TELESA, IZBOLJŠANJE ZDRAVJA IN POČUTJA (NA DOLGI ROK) JE SESTAVLJENO IZ 20% STRATEGIJE (prehrana, trening) IN 80% TEGA, KAKO *HANDLAŠ SVOJ SH*T* (management stresa in življenjski stil)

Mislim, da ne potrebuješ olepševanja in ovinkarjenja. Neglede na to, ali loviš rok za oddajo projekta, rešuješ težave podrejenim ali nadrejenim, spiš premalo, te venomer obdaja otroški krik, skačeš s padalom, te lovi lev ali celo le sredi noči ležiš v postelji nespečna in razmišljaš, kaj slabega se še LAHKO zgodi –

fiziološki odziv na stres je popolnoma enak.

Stres je super, saj v primeru življenjske nevarnosti izklopi takrat nepotrebne funkcije, kot so:

  • prebavni sistem,
  • imunski sistem,
  • reproduktivni sistem,
  • poviša krvni tlak po glavnih žilah
  • mobilizira maščobne molekule iz maščobnega tkiva v krvni obtok, kjer so namenjene hitri energiji, da se hitro izogneš nevarnosti

Kaj pa če ta nevarnost sploh ni življenjska nevarnost? Kaj, če se vedno malo po malo “sekiraš”? Kaj, če se stres sploh nikoli ne pomiri? (Če imaš majhne otroke, potem verjetno veš o čem govorim …) Ko se akutni stres prelevi v kronično povišana stanja in naenkrat ne prebavljaš hrane, libido ti pade pod mizo, pojavijo se bolečine v sklepih, glavoboli, maščoba na nenavadnih delih telesa, predvsem okrog trebuha …

Poglejva si torej rešitve malo bližje.

REŠITEV ŠT. 1 je

 poudarek na kvaliteto spanca. Kot dobrega seksa ne definirajo zgolj dimenzije dotičnega orodja, prav tako dolžine spanca ne enači z njegovo kvaliteto. Kako hitro zaspiš, kako globoko spiš, kako (ne)moten je in kako spočita se zbudiš, so lastnosti po katerih lahko ocenjuješ svoj napredek. Če imaš majhne otroke, žal nimam dobrih novic zate. To le pomeni, da se moraš toliko bolj osredotočati na vse ostale aspekte.

REŠITEV ŠT. 2 je

kontrola tvojega odziva na stresne dogodke in sprememba emocionalnega stanja. Normaliziranje, tiščanje glave v pesek, občutek preobremenjenosti izvirajo iz tvoje neracionalne potrebe po perfekcionizmu in želji po ugajanju drugim. V stres se lahko spraviš že, če samo razmišljaš o dogodkih in situacijah. Negativizem in iskanje problemov sta “tovarniški” in avtomatski nastavitvi tvojih možganov. Zakaj ne bi vira negativne domišljije obrnila sebi v prid in namensko trenirala opazovanje svojih mislih od daleč, brez da na njih čustveno reagiraš. To se imenuje meditacija. Zapisovanje misli, efektivne organizacijske sposobnosti, postavljanje prioritet in dnevno prakticiranje hvaležnosti je le nekaj izmed kvalitet, ki jih želiš razvijati, če je tvoj cilj uspešno spopadanje z vsakodnevnim stresom.

REŠITEV ŠT. 3 je

zadostna prehranska podpora telesu.

Premalo hranilno bogate hrane, preveč praznih kalorij in energijsko bogate hrane glede na njen volumen bodo v kombinaciji s kronično povišanim stresom lahko pustili trajne posledice, kot so težnja k prekomerni telesni teži, hormonska neravnovesja, prebavne motnje, motnje reproduktivnih organov, nespečnost, pomanjkanje zalog mineralov kot so magnezij, cink, krom …

Ker je ta objava prekratka, da bi na dolgo in široko razglabljali o pomenu zdrave prehrane, ki je lahko po definiciji različna za vsakega posameznika, pa vseeno spomnimo na osnovne elemente, ki jih nujno potrebuje čisto vsak človek:

  • voda
  • esencialne beljakovine
  • kombinacija zdravih maščob (predvsem mononenasičene in polinenasičene maščobe)
  • vitamini in minerali

Nepredelanih ogljikovih hidratov, ki pravtako nudijo velik spekter mikrohranil in predstavljajo veliko vlogo kot vir vlaknin, sicer nujno ne potrebujemo za preživetje, a so pravtako izredno priporočljiv vir prehrane za sicer zdravega posameznika.

REŠITEV ŠT. 4 je

uporaba prilagojenega treninga, upoštevanje principa kvaliteta > kvantiteta, progresivno stopnjevanje obremenitve, in primeren volumen za to da lahko trening izvajaš redno in dosledno – ne le do točke pregorelosti, po kateri obupaš in si rečeš da trening ni tvoja “stvar”. Morda si slišala, da so visokointenzivne vadbe najboljši način za izgubo maščobe – za nekoga, ki je sposoben nivoje stresa spravljati nazaj v stanje normale.

Če živiš zgoraj omenjeno življenje in si odvisna od občutka preznojenosti, izčrpanosti in “kurjenja kalorij” na treningu, se na koncu dneva kopaš v stresnih hormonih. Verjetno veš, kaj to pomeni za tvoj napredek. Kronični stres in izguba maščobe ne gresta z roko v roki. Izogibaj se vsakodnevni prekomerni kardio vadbi, kvantiteti in volumnu brez kvalitete, repa in glave ter predvsem raznih oblik HIIT treninga več kot 1x tedensko.

Izmučiti nekoga ne treningu lahko stori vsak. Trenirati nekoga s smiselno zastavljenim ciljem, zaporedjem vaj in ustrezno prilagoditvijo pa je delo le dobrega trenerja.

V modernem življenju je STRES postal norma, a s to normo pridejo s tem posredno povezana nezaželena stanja in tudi bolezni.

Si pripravljena sprejeti takšno normo?!

 

*********

Iščem 10 žensk, starih med 25-35 let, ki so pogosto preobremenjene in delujejo v stresnem okolju.

Si vodilna na svojem področju, a veš da takšno življenje s seboj prinaša ceno, ki vpliva na tvojega največjega zaveznika pri doseganju ciljev: tvoje telo? Ali si pripravljena končno neusmiljeno prioritizirati čas zase in postaviti svoje zdravje in dobro počutje tja kamor spada – NA PRVO MESTO?

KLIKNI TUKAJ,  če se v zapisu prepoznaš, ali deli naprej med svoje prijateljice, ki bi jim to pomagalo.

BOŠ TI NASLEDNJA ALPHA?