Close

12. april, 2018

Zakaj se ne moreš upreti tortici in kateri način prehranjevanja velja univerzalno?

Kdaj je najboljše jesti, zjutraj ali zvečer?
Koliko moram jesti?
Kaj je priporočljivo jesti?
Kdaj je najboljši čas za zadnji obrok?
Lahko jem po osmi uri zvečer?
Kaj jesti okoli treninga, da bo najbolj optimalno?
 

BERI NAPREJ

 
Toliko vprašanj, še dvakrat več odgovorov:
 
Univerzalnega odgovora ni, temveč bo vedno – odvisno. V osnovi telesa delujejo po istem principu, vendar se zaradi genetskih predispozicij in izpostavljenosti različnim okoljem temu primerno adaptirajo, in tako je lahko to za vsakega drugače.
 

KAJ PA VELJA UNIVERZALNO?

Medtem, ko smo obremenjeni z zgornjimi vprašanji, nas bombardiranje s (predelano) hrano in “skomercializirano” prehranjevanje, oddaljujeta od esence prehranjevanja – ki je, gledano primarno, zadovoljevanje potreb po energiji za normalno delovanje telesnih procesov oziroma preživetje.
 
Hrana, ki je “obdelana” s kemičnimi procesi, pa tudi kombinacije, ki v naravi niso prisotne (predvsem sladkorji v istočasni kombinaciji z maščobami), je veliko bolj okusna. Zaradi slednjega hitro zaobide signale sitosti v možganih, ki se na žalost evolucijsko še niso prilagodili na okolje, v katerem živimo danes.
 
Na kratko – naši možgani bodo večino časa preferirali prehrano, s katero bomo zagotovljeno preživeli – visokokalorična oz. energijsko bogata, hrustljava, sladko-slana, mehka, sladka …
 
A v veliko primerih tudi revna s hranili, ki jih pravzaprav v resnici potrebujemo.
 
Če se torej večino časa prehranjujete s takšnimi živili, boste nevede pojedli več kalorij, kot jih potrebujete, čeprav morda, količinsko ne veliko. Zaradi pomanjkanja hranljive vrednosti, s tem prelisičite možgane in tako ne začutite prave sitosti, ali ta traja le kratek čas.
 

POSLUŠAJ SVOJE TELO …

 
Je večinoma slab nasvet, ravno zaradi razlogov, ki nas bodo vedno peljali k tovrstni prehrani, če ta trenutno sestavlja večino našega dnevnega vnosa.
 
V iskanju odgovorov na zgornja vprašanja, zanemarjate glavno “armaturno ploščo”, ki jo že imate v sebi – povezava med prebavnim sistemom in možgani: v kolikor ta deluje nemoteno, bo v kombinaciji s pravo hrano telo samo uravnavalo vnos. Kdaj boste pojedli več, kdaj manj, glede na aktivnost.

KAKO SE PREHRANJEVATI, ČE SE ŽELIM POČUTITI, GIBATI IN IZGLEDATI BOLJŠE? 

Na spodnji lestvici vam predstavljam 10 stopenj sitosti, in z rožnato označene tri stopnje, med katerimi se želite gibati, če je vaš cilj zdravo uravnavanje telesne teže, pri kateri velja upoštevati 3 pravila.
 
1. Prehranjujte se s polnovredno hrano, vsaj 80% časa. To pomeni vam ljube, različne kombinacije VSEH makrohranil: esencialnih beljakovin, zdravih maščob in kompleksnih ogljikovih hidratov, skupaj s spektrom telesu potrebnih vitaminov, mineralov. Telesu je vseeno za ime diete, keto, paleo, veganska … Telo se bo prilagodilo na marsikaj, a bo najbolje USPEVALO na VSEH hranilih.
 
2. Spijte 2-4 litre vode dnevno.
 
3. Jejte počasi, zbrano, pri stvari, premišljeno. Predvsem tistih 20%, ko si privoščite hrano za dušo. Bodite pozorni na količine – v kolikor vam določena hrana predstavlja težavo pri prenehanju konzumiranja (predvsem preveč okusna, “zasvajujoča” hrana), se je raje izognite v celoti, ali si jo privoščite le redko. Predvsem se ne postavljajte v skušnjavo s tem, da imate najljubšo hrano ves čas “pred nosom”. Trma in volja prej kot slej popusti in možgani vas prej kot slej prelisičijo v zaužitje.

Če potrebuješ pomoč pri pravilnem prehranjevanju, in bi se želel/a počutiti, gibati in izgledati bolje, me kontaktiraj. Veselim se sodelovanja s teboj.