Close

7. maja, 2017

Najboljša dieta za hujšanje je …

Kaj menite, katera dieta je uspešnejša? Tista, na kateri izgubite  do 2 kilograma na teden, ali tista kjer izgubite (le) četrt kilograma na teden? Vas zanima? Berite naprej …

Tudi sama bi se včasih strinjala z večino in bi izbrala prvo, saj to pomeni, da bom prej na cilju, je tako? Narobe!

Ne glede na to, ali govorimo o trenutno popularni low carb, ketonski, atkinsovi, beljakovinski, *vstavi svojo poljubno*, skupno vsem dietam je to, da predstavijo neko vrsto restrikcije, ki vodi v zmanjšanje kalorij, slednje pa v hujšanje.

Ker smo prevečkrat fokusirani strogo na številke, izgubimo stik s tem, kaj je v resnici potrebno zavoljo takšnih rezultatov tudi narediti. Hitrejše doseganje rezultata zahteva večje ‘žrtve’ in (bolj) drastične spremembe vsakdanjika. Kombinacije s ‘hardcore’ in ‘no pain no gain’ treningom kandidata nikakor ne postavljajo v superiorno pozicijo in upravičenost do hvalisanja z močno voljo.

Priznati si je treba, da diete, če in ko so potrebne (govorim o pripravah na razna tekmovanja, ter samostojne in premišljene odločitve posameznika) niso mala malica in zahtevajo veliko mero samodiscipline. Česa veliko trenerjev, prehranskih svetovalcev in načrtovalcev ne upošteva, je vpliv psihologije, odnos do hrane, socialno okolje ter nenazadnje željnost, zmožnost in sposobnost (tri različne stvari) držanja prehranskega načrta.

Samodisciplina nima nobene vloge pri mamici, ki nemočno zre v svojega jokajočega otroka in mu da prednost pred tem, da sebi pripravi do grama stehtan obrok. Močna volja nima nobene veze pri poslovnežu, ki zavoljo službenih odnosov ne bo izbiral strukture poslovnih kosil. Samokontrola in ‘will power’ bore malo pomenita študentki, ki se lomi pod pritiskom izpitov in partnerskih težav in se zateka k omarici s priboljški.

Kot trenerji si želimo spreminjati življenja ljudi na bolje, zato moramo globje razumeti implementacijo prehrane v življenjski stil posameznika. Glede na željen cilj, se mora vsak posameznik seznaniti z intenzivnostjo prilagoditev, in kako bi moral izgledati njegov vsakdanjik, da bi rutina postala skladna s točno specifičnim ciljem.

Diete kot take so orodje za doseganje kratkoročnega cilja in bodo, brez izjeme, na dolgi rok neuspešne – RAZEN, če se točna pravila neke diete nekako čudežno poklopijo z načinom življenja posameznika.

Poznam primere, ki super funkcionirajo na LCHF. In tudi če bi nekomu s prekomerno težo hipotetično kombinacija živil na tovrstni dieti prinesla veliko hitrejši rezultat, želimo dati prednosti tisti obliki prehranjevanja, ki bo numerično gledano, peljala k cilju s četrtino hitrosti – a BO peljala!

Ne razumite me narobe. Še vedno bo potrebno nekaj dati na stran, kdaj pa kdaj reči ne in vsekakor se morate zavedati, da popolnoma enostavne poti ni. Kljub temu, pa je najboljša dieta torej tista, ki na vam SPREJEMLJIV način omogoča, da na DOLGI ROK ohranjate idealno razmerje med zaužitimi in porabljenimi kalorijami. Najboljša dieta prijateljuje tudi s socialnim okoljem in življenjem, ki je mnogo več, kot le precizno odmerjeno razmerje beljakovin, maščob in ogljikovih hidratov.

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.