Close

26. februarja, 2017

O deprivaciji spanja, valentinovem, ustvarjanju sreče in pomenu gibanja (3/3)

VALENTINOVO ALI USTVARI SVOJO SREČO SAM 

Nekaj kolosalnih delovnikov v februar kasneje, nalaganja obremenitev čez svoje zmožnosti, ignoriranja lastnega telesa in slabo prespanih noči, se odločim, da še poleg vsega ne bom čakala na to, da me osreči nekdo iz zunanjega sveta. Klinac pa golobčki in valentinovo, ter srečno zaljubljeni prijatelji. Če sreča ne izvira od zunaj, kako jo lahko ustvarim znotraj sebe? Še preden si odgovorim na to vprašanje, moram razmisliti – kako se sploh počutim – fizično, v tem trenutku? Sem lačna? Fizično lačna? Napetost? V ramenih? Kje me boli? Kaj me boli? Kaj lahko naredim že ta trenutek?

EKSPERIMENT V STANFORDSKEM ZAPORU IN MOČ GIBANJA 

Z vami bi rada delila zapis, povzet po tem članku. 
Poleti, leta 1971, je ekipa raziskovalcev, ki jih je vodil profesor Philips Zimbardo ustvarila poskus, imenovan ‘Eksperiment v Stanfordskem zaporu’. Mlade ljudi so razdelili v dve skupini, zapornike in čuvaje, ter jim naročili, naj ravnajo v skladu s svojimi vlogami. V nekaj dneh so pazniki prevzeli avtoritativno vlogo, zaporniki pa so razvili pasivni odnos, med njimi je marsikdo zapadel tudi v depresivno stanje. Eksperiment so zaključili po le šestih dneh.
Zgornji eksperiment ne ilustrira zgolj moči socialnih vlog, v oblikovanju načina ravnanja in razmišljanja, temveč tudi prikaže moč samega dejanja, katero izzove  močna, prevzemajoča čustva.

“Veliko ljudi sklepa, da je povezava med čustvi in ravnanjem enosmerna – da emocije sprožajo dejanja. Dejansko pa dejanja sprožajo emocije.”

Ljudje, nagnjeni k pričakovanju nagrade v trenutku, se odzovemo na izzive in nelagodne situacije z izogibanjem. Izogibanje, umik in neaktivnost zmanjšajo možnost pozitivnih interakcij in izkušenj in nas nagradijo le na kratek rok, s tem ko se izognemo neprijetnemu opravilu/nelagodni situaciji ampak nas kaznujejo na dolgi rok, z občutkom nemoči in poraza ob neskladju želja z dejanji.

Biti pro-aktiven v svetu, lahko vodi to sprememb počutja preko različnih poti. Fizična aktivnost povzroča občutek dobrobiti s sproščanjem protibolečinskih hormonov, da ne omenjamo naraščujoče kapacitete srca, mišične moči, izboljševanja izgleda, itd.

“Naše telo je narejeno za gibanje in dobro se počuti, ko se premikamo! Najkrajši, najbolj zanesljiv način, da torej spremenimo naše počutje, da spremenimo, kar počnemo. “

Ko se počutite slabo, ne čakajte, da se boste počutili dobro, da boste počeli kar imate radi. Ne odlašajte s telesno aktivnostjo do takrat, ko vam bo telo samo pokazalo česa več ne zmore. Začnite delati, kar imate radi. Začnite se gibati in narediti korak k svojemu cilju. Dobri občutki bodo prav gotovo sledili!

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.